top of page

VI Zjazd Ambasadorów POLIN beze mnie

Marzec to niezwykle wymagający dla mnie miesiąc. Choć właśnie zaglądam do kalendarza i powoli zdaję sobie sprawę, że na temat każdego miesiąca mogę stwierdzić coś podobnego. Jednak w tym przypadku mam na myśli nałożenie się dwóch dla mnie ogromnie ważnych inicjatyw - zakończenia Akademii Treningu WenDo w Krakowie oraz VI Zjazdu Ambasadorów Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie. Tym samym z powodów organizacyjnych nie mogłam uczestniczyć w kolejnym spotkaniu dotyczącym tematyki żydowskiej. A z otrzymanych relacji wiem, iż była to niezwykle cenna wymiana myśli.


W ramach pierwszego dnia działań omówione zostały projekty edukacyjne promowane przez MHŻP POLIN, a ze względu na zbliżającą się rocznicę Powstania w Getcie Warszawskim - akcja społeczno-edukacyjna "Żonkil". Spotkanie z Agnieszką Haską, Kamilą Veymont oraz Moniką Koszyńską umożliwiło pogłębienie refleksji na temat roli edukacji filmowej w nauczaniu historycznym. Tym razem analizie została poddana produkcja przygotowywana na akcję "Żonkile".


Drugi dzień tradycyjnie zamknięty został w przestrzeni muzealnej. Oprócz dalszych rozważań skupionych wokół założeń edukacyjnych i roli w ich realizacji Ambasadorów, zaproponowane zostało zwiedzanie wystawy czasowej wraz z przewodnikiem - „Frank Stella i synagogi dawnej Polski”. Wystawa ta będzie prezentowana w Muzeum POLIN w Warszawie od 19 lutego do 20 czerwca 2016 roku. Tego dnia istniała także możliwość wysłuchania wprowadzenia kuratorskiego przez Agnieszkę Pinderę do wystawy „Obecność/Brak/Ślady. Współcześni artyści o żydowskiej Warszawie”.


Dzięki naszemu usieciowieniu czułam, że kroczę wraz z Ambasadorami po drogach tematyki żydowskiej, będąc tak naprawdę na ostatni spotkaniu z WenDo.



Najnowsze posty
!
Ostatnie posty
!
Search By Tags
Nie ma jeszcze tagów.
Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page