top of page

Biskupka najlepsza!

Miło mi poinformować, iż moja podopieczna Agnieszka Górecka zwyciężyła w III edycji Ogólnopolskiego Konkursu „Jestem szefową”. Organizowany przez Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania przy współudziale Ministerstwa Edukacji Narodowej i Miasta Stołecznego Warszawa konkurs ma za zadanie zachęcić uczennice szkół ponadgimnazjalnych do wzmacniania swoich zdolności kierowniczych. Rozwija przy tym umiejętności, które pozwolą w przyszłości pełnić funkcje przywódcze w życiu politycznym i gospodarczym Polski. Zadaniem uczestniczek było wyobrazić sobie siebie w roli szefowej i opisać, jakie mają cele, co robią na tym stanowisku, dlaczego zdecydowały się je pełnić i czy to, że są kobietami, ma wpływ na sprawowanie władzy. Organizatorzy otrzymali ponad 360 prac z całej Polski - m.in. z Wrocławia, Poznania, Warszawy, Bydgoszczy, Koszalina. Spośród całej plejady zgłoszonych na konkurs prac Kapituła konkursu złożona z liderów i liderek polskiej sceny politycznej i gospodarczej (m.in. Hanna Gronkiewicz-Walz), wybrała 20 finalistek o największym potencjale przywódczym. Gala rozdania nagród odbyła się 12 września br. w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w Warszawie. Uczestniczki konkursu wykazały się ogromnym potencjałem twórczym, przedstawiając wizję „szefowej” obejmującej wszystkie obszary aktywności społecznej i zawodowej. Propozycje były rozmaite i często od siebie odległe – komendantka policji, kapitan drużyny siatkówki i „biskupka” to tylko niektóre z nich. I właśnie rola „biskupki" w wykonaniu Agnieszki Góreckiej z LO w Górze zyskała najwyższe uznanie w oczach jurorów, które przyznało jej I nagrodę. W uroczystej gali udział wzięło wiele osobistości życia politycznego - m.in. Minister Edukacji Narodowej Krystyna Szumilas, Pełnomocnik Rządu ds. Równego Traktowania Agnieszka Kozłowska-Rajewicz i Wiceminister Pracy i Polityki Społecznej Jarosław Duda. Finalistki konkursu zaproszono na dwa dni do Warszawy wraz z rodzicami i nauczyciel_k_ami. W tym czasie zaplanowano m.in. spotkania z kobietami pełniącymi najwyższe funkcje kierownicze w świecie polityki, biznesu i mediów. Istotnym elementem konkursu w tej edycji jest objęcie finalistek, a także towarzyszących im rodziców i nauczycieli, nauczycielek programem rozwojowym zawierającym takie elementy jak: szkolenia z umiejętności przywódczych, mentoring i wizyty studyjne w wybranych instytucjach. Ma to wyposażyć uczestniczki w narzędzia, które pozwolą im w przyszłości pełnić funkcję liderek we wszystkich obszarach życia społecznego. Wszystkie laureatki oraz wyróżnione od zasiadających w Kapitule posłów i posłanek otrzymały nagrody specjalne w postaci wyjazdu do Brukseli do Parlamentu Europejskiego. Agnieszka ponadto udzieliła wywiadu, który został wyemitowany w całości w piątek w programie „Dzień dobry TVN”.


Fragment pracy:

(…) Pewnie niektórych dziwi, że przy ambonie zamiast księdza - mężczyzny stoi biskupka – kobieta. (...) Siostry i bracia! Od zawsze wiedziałam, że chcę być biskupką. Nie byłam pewna, jak tego dokonam, ale nie mogłam trwać bezczynnie. (…) Czując wewnętrzny głos postanowiłam napisać do kurii. (…) Przeprowadzane narady po długim czasie zakończyły się dla mnie pomyślnie. Poszłam do seminarium, gdzie fascynowała mnie teologia, łacina, filozofia. Kolejnym etapem były święcenia, później otrzymałam małą parafię, aby wykazać, czy sprostam obowiązkom. Miałam przekonać do siebie mieszkających tam ludzi. Zadanie nie było proste, ponieważ mieszkańcy przestraszyli się i zaczęli odwiedzać sąsiednie kościoły. Niespodziewanie z tygodnia na tydzień ludzi było coraz więcej. Kościół zapełniał się, a mnie zaczęto darzyć sympatią (...).



Najnowsze posty
Ostatnie posty
Search By Tags
Nie ma jeszcze tagów.
Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page